Kadang-kadang kita rindu dengan hujan yang menyapa muka kita walaupun huja selalu buat baju yang kita sidai di ampaian tak kering.
Saturday, June 8, 2013
Friday, June 7, 2013
Kuning
Kita akan duduk di atas puncak itu
Kita menghirup meggi separuh mentah
Yang kita masak seminit tadi
Yang kita makan kerana lapar yang tak tertahankan
Kita bercerita perihal masa lalu kita yang indah
Sambil melihat bintang malam
Dan aku akan berpura-pura memerhatikan bulan purnama
Sedangkan aku merenung kamu
Dan "Yellow" akan menyanyi-nyanyi di telinga kita sepanjang malam.
Thursday, April 25, 2013
A talk to remeber.
Its must been ages since aku borak dengan ayah. Owh God! Sumpah rindu gila.
I always been a daddy's girl dari kecik. I even put a long hatred feelings for my sister cuz i thought she took away my ayah (fyi,ayah always biased with his daughter)
Lately, duit habis kering kontang. Tinggal 100-200 rupees je simpan tu pun sbb takut2 minyak motor habis ke cemana. Nak topup pin xde duit weyh. Apetah beli buku OBG. Punya lahhh miskin.
And when this thing that happening to nisa ni asyik buat aku teringat kat ayah je.
Bila elaun masuk, terus bantai call ayah borak sampai setengah jam kalah pakwe-makwe weyh!
Cakap pasal rayban la, royal anfield la, ayah nisa la, my studies, china, raya etc.
Its been ages since i have talked to ayah this much. Owhhhh mengalir air mata.
P/S: padah x pi mengundi kena leter dengan ayah tadi.
Monday, April 22, 2013
Alfatihah to ayah nisa
Ayah nisa meninngal dunia pagi ni jam 7.30 pagi waktu India. Ayah dia menghidap cancer. Not even a year he's been diagnosed, skrg dah meninggal. Allah, how fast the dunya is leaving us.
Im frozen in my bed. Helpless.
What's gonna happen to her sister and brother. Kecik lagi kot. Baru spm dgn upsr.
That small adik tu, how he will accept the fact that he is no longer have his dad on his side? Allahu.
Who's gonna hear all her mom's complaint of the day?
I cant imagine me in her shoe. My ayah been suffering from diabetes mellitus. Idk since when. He loss his teeth, become thin. He looks older than his real age. I once saw him shivering during Ramadhan due to hypoglycemia he's facing when he's trying to fast.
Ayah dont leave so fast. Idk if i have done my duty as a daughter to you. Regardless how small your salary is, i know u still work hard for our family rite?
Hold on for our big family.
Hold on for mak's nagging and complaining to you
Hold on to us ur 7 children
Hold on for being Aiman's bestfriend
Hold on to be my and Beby's wali (and maisara too insyaAllah)
Hold on till i graduate
Hold on till i bring both you and mak to umrah
Hold on.
Just hold on,ayah.
Friday, April 19, 2013
kisah bapak orang dan bapak saya
bapak dia bertanding PRU13 nanti. calon PAS. berusaha dia promote bapak dia dalam fb. tolong pancing undi maybe.
bapak dia kahwin lain, diam-diam. dia kecewa.
bapak dia western betul. dia pulak akak naqibah. pening dia fikirkan macam mana nak berdakwah kepada ayah dia.
tapi tu cerita dia. cerita bapak orang.
bapak saya nampak tua dari umur sebenar. gigi pun kadang2 ada, kadang2 takde. duit untuk anak2 pun belum tentu cukup, apatah lagi nak afford gigi palsu. bapak saya kuat merokok,satu badan dia bau rokok. bersifat diktator. nama pelik. bapak saya ada kencing manis. bapak saya orang melaka. bapak saya masih bekerja, walaupun kadang-kadang saya pun confius dengan perkerjaan dia yang terkini.
tapi, bapak saya tetap bapak saya. buruk baik dia, tu lahhh satu-satu nya bapak yang ada. Babji tu jugaklah i have to carry with my names sampai mati.
cant imagine life without ayah. couldn't.
please hold on till saya dapat ijazah dan saya nikah. i want you to be my wali.
Sunday, March 31, 2013
A post for damia
Her name was damia.
She's my jannah-mates insyaAllah. We both promise ourselves that we will strive for jannah and met each other there. To think how pure our friendship is, makes me cry most of the time. The time when i just forgot our aim, she would just popped out and keep me back on track. All praise to Allah for giving me such a wonderful friendship with her.
May Allah grant us both jannah. So we can meet up there and lepak till forever. :)
Friday, March 29, 2013
Warming up
Assalamualaikum peeps. Uhuk. Uhuk.
Sorry. Berhabuk benor dah blog ni.
Plan to cont writing stuff here from my galaxy note. Soon. InsyaAllah.
Cuz i realise i've been liking the idea of writing long posts on facebook and i should just use my blog balik.
Since its a post from a phone, please expect multiple typos here and there and spelling error and whatsoever onwards. Dont tegur, cuz i dont care.
I'll post stuff. Maybe about life, stuff i like etc. I try to keep in short (its a phone post.. what do you expect anyway) and simple.
Stay tuned.
Monday, February 6, 2012
kawan saya yang hebat. :)
Ini munirah. Sempena birthday saya, dia pakai tudung secara permanent dan official. Hebatkan dia? Bukan senang okehh. Tempe (referring to local indians) kutuk dia suruh bukak, member panggil ustazah la, even she have to fight her own nafsu. Ye lahhh. Siapa yang tak bernafsu kalau ade rambut cantik tapi x boleh tunjuk? Hurmm.. But she was really tough. Badan je kecik.
Aku punya inspired by her strong will sbb pakai tudung secara permanent. Alhamdulillah. Skrg aku rombak balik closet aku, buang baju2 yang x seberapa nak err.. Korg paham sendirilah and start wearing all those loose clothes yang menutup bukit bukau depan dan belakang. Hehe. Dan tudung pun insyaAllah akan cuba menutupi dada. Stoking kaki dan tangan jgn sekali tinggalkan ye tuan2 dan puan2.
Bunyi je macam senang.. Tapi.. Mak aii. Susah la weyhh. First, baju2 loose ni mmg payah nak jumpa kat market skrg. Kalau jumpa, mmg nasib baik. Bukan xde, tp mmg susahhhh sgttttt nak jumpa. Dah pulak badan aku ni mcm besar sikit, kena effort sikit la xnak bg nampak ketat. Second, berperang dgn nafsu ber'fesyen'. Ni sumpah hari2 bermain- main dlm kepala aku. Siapa xnak pakai mcm hana tajima or fatin liyana kan? Tapi, tu main reason kita tutp aurat? Menyenangkan mata manusia or Allah? X salah rasanya nak lawa. Sedangkan Allah itu cantik dan sukakam kecantikkan. Tapi dalam nak cantik tu,kita kena lah ingat. Part of our aurat is modesty. I know its though. Tips? Xde yg istimewa sgt lah. Aku cuma ingat ni je " apalah sangat pandangan manusia kalau nak dibandibgkan dgn pandangan Allah."
Banyak sebenarnya nak cerita ni. Tp bila blogging through phone rasa macam tak nikmat je nak type panjang2. InshaAllah. Next entry i'll give some tips how to tutup ur aurat properly
Sekian, Assalamualaikum. :) :)
Saturday, February 4, 2012
hadiah saya buat Rasulullah. :)
Saturday, August 13, 2011
a patriotism post
Wednesday, February 2, 2011
Friday, January 28, 2011
Thursday, January 27, 2011
a once-upon-a-time story that never been told.
Sunday, January 16, 2011
working life.
Tuesday, January 11, 2011
of freaks and nerdos.
Tuesday, January 4, 2011
001: i gave my number and this is what they wrote for me. :)
P.S. You look great in leggings ! Black leggings !
Monday, December 27, 2010
lerr. dah free hair? =.=!
Monday, December 13, 2010
maybe i have to reconsider
Thursday, December 9, 2010
Wednesday, December 8, 2010
Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'Pass on knowledge from me even if it is only one verse'.
Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah.
Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an, which you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low voice. Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you will have no grief.'
When the interrogation is over, the handsome man arranges for him from Al-Mala'ul A'laa (the angels in Heaven) silk bedding filled with musk.
Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'On the Day of Judgement, before Allah, no other Intercessor will have a greater status than the Qur'an, neither a Prophet nor an angel.'
