Thursday, January 27, 2011

a once-upon-a-time story that never been told.


masa saya Form 1 di asrama penuh, ayah saya yang hantar register. jalan bengkang-bengkok tak hengat punya dari KL ke temerloh. mak rasanya tengah mengandung tahap hampir nak meletup. so, she stays at home with my brothers and sisters. lepas sampai, macam biasa lah, bila pendaftaran, mesti kena bayar segala macam yuran yang ada,dengar ceramah pengetua which seems like never gonna ends, kenal dengan kawan yang duduk sebelah menyebelah.

masa tu boleh dikatakan antara masa-masa kritikal family saya. kewangan tak stabil, ayah saya sudah bersara awal atas faktor kesihatan, dan mak cuma berniaga untuk menampung keluarga. memang tak boleh lupa betul those times.

masa bayar yuran, saya dan ayah duduk di belakang seorang student yang kaya tak hengat. bapak dia pun bawa duit bergulung-gulung. semua paid in cash. entah-entah siap suruh cikgu "keep the change" lagi. punya lah bapak kaya. Kami tengok je dari belakang. 

Then its our turn to pay, we have limited cash in hand, so banyak fees have to be cut down and paid later. Nasib baik cikgu masa tu (cikgu saniah) sangat helping and tolong kitaorg sort yuran-yuran tu semua. 

Alhamdulillah. Tu cerita form 1. I made through boarding school. Dah belajar India dah pun sekarang ni. Alhamdulillah. Since form 2 pun i was on scholarship sampai sekarang. Alhamdulillah alhamdulillah. Tapi cerita saya dengan ayah ni saya selalu ingat. Sampai bila bila. 

So this post dedicated to ayah, well i know he wont be reading all this, but selamat hari bapak. And i wish i was your forever awesome daughter that you will be proud of because you are my forever awesome ayah sampai jannah. InsyaAllah. 

No comments:

Post a Comment

comment..please?