Saturday, February 4, 2012

hadiah saya buat Rasulullah. :)

saya nak berhijrah.
saya nak tinggalkan semua
keluar dari kepompong kejahilan
dan jadi orang baru

saya nak mulut saya basah
basah mengingati Allah dan Rasul-Nya
basah membaca ayat-ayat cinta dari Allah
basah dengan doa-doa

saya nak mata saya melihat
ciptaan Allah yang indah
bertasbih memuji kekuasaanNya
saya nak mata saya menangis
air mata penyesalan
air mata taubat

saya nak badan saya sihat
supaya saya boleh solat dengan sempurna
supaya saya boleh membantu org yg dlm kesusahan
supaya saya boleh berusaha
untuk berjaya di dunia dan akhirat

saya nak akal saya cerdas
supaya saya dapat berfikir akan kebesaranNya
supaya akal saya peenuh dengan ingatan kepadaNya
supaya saya mampu menggunakan akal saya
membantu umat manusia dan umat Islam khususnya

saya nak hati yang suci
supaya hati saya penuh dengan rasa cinta kepada Allah
rasa cinta kepada Rasulullah
supaya hati saya berdetik perkara yang baik-baik sahaja
supaya hati bergetar mengenangkan azab neraka
maka hati saya tidak lalai

Ya Allah, saya hambaMU sekecil kuman
umat kepada sebaik-baik manusia
besar nikmat ni, ya Allah.
Hari jadi Rasulullah
hadiah saya ialah hijrah
saya tau susah
tapi saya nak juga berusaha,
sebab bila saya jumpa Rasulullah di syurga nanti (insyaAllah)

sebab saya nak beri yang hadiah yg terbaik kepada Rasulullah

amin.

No comments:

Post a Comment

comment..please?