Friday, April 19, 2013

kisah bapak orang dan bapak saya

bapak dia sakit. kanser, dengarnya tenat dah bapak dia. terus dia book tiket pulang ke Malaysia.

bapak dia bertanding PRU13 nanti. calon PAS. berusaha dia promote bapak dia dalam fb. tolong pancing undi maybe.

bapak dia kahwin lain, diam-diam. dia kecewa.

bapak dia western betul. dia pulak akak naqibah. pening dia fikirkan macam mana nak berdakwah kepada ayah dia.

tapi tu cerita dia. cerita bapak orang.

bapak saya nampak tua dari umur sebenar. gigi pun kadang2 ada, kadang2 takde. duit untuk anak2 pun belum tentu cukup, apatah lagi nak afford gigi palsu. bapak saya kuat merokok,satu badan dia bau rokok. bersifat diktator. nama pelik. bapak saya ada kencing manis. bapak saya orang melaka. bapak saya masih bekerja, walaupun kadang-kadang saya pun confius dengan perkerjaan dia yang terkini.

tapi, bapak saya tetap bapak saya. buruk baik dia, tu lahhh satu-satu nya bapak yang ada. Babji tu jugaklah i have to carry with my names sampai mati.

cant imagine life without ayah. couldn't.

please hold on till saya dapat ijazah dan saya nikah. i want you to be my wali.

No comments:

Post a Comment

comment..please?