Saturday, October 10, 2009

review filem GADOH


ceh..~ ni review filem pertama yg aku pernah tulis..

tapi, kalo x tulis, mmg rase sayang sangat..

ok.ok. straight foward.


tajuk citer ni GADOH.

pelakon: namros (xkenal), nicholas liew davis (xknal tp mke cam familiar), zahiril adzim ( ni fav akuh!), amerul affendi (xknal), maya tan abdullah (pown xkenal)..dll


ok. kenapa aku nak sanagt review filem ni erk?

ok.

1st: cerita ni sgt best! straight foward. betul2 menonjolkan realiti masyarakat tanpa berselindung. kelemahan kebanyakkan filem malaysia pada aku ialah diaorang terlampau berselindung dengan topeng kebaikan sedangkan mereka tahu apa realiti nya. tapi filem ni berbeza. betul2 berbeza. mungkin kerana terlampau berpijak di bumi realiti meyebabkan ianya dibanned kan..?


2nd: pengajaran paling berguna buat rakyat malaysia. serius!


3rd: kelemahan sistem pembelajaran malaysia yang ditonjolkan secara nyata di sini. aku suka!
cerita ni pasal usaha seorang cikgu manyesalkan masalah pertelingkahan pelajar cina dan pelajar melayu disekolah beliau.. so, pe penyelesaian nya..? KELAB TEATER! sounds odd rite..?
it's serious! see how she can manage to reunite da students melalui teater..
cerita sangat best pada akuh.. erm.. 5/5 stars!! full marks aku kasik!
dan aku tanpa rase segan silu mengajak korang sumer tgk citer nih! sure gerenti best punyerh!


2 comments:

comment..please?