Wednesday, October 21, 2009

saya bangsa MALAYSIA~!!!!!!

kalau korang diberi tempat kosong untuk diisi bagi soalan, apakah bangsa anda?

apa agaknya yang korang isi?

kalau dulu, aku dengan bangga nya menulis MELAYU

tapi sekarang, aku mula ingin menulis bangsa MALAYSIA.. bukan kerana aku malu dengan bangsa melayu, tapi aku rasa, boarderantara races ni patut dirobohkan. tak kiralah anda melayu ke, cina ke, india ke mahupun bangsa-bangsa lain.



aku mula start berfikir macam ni semenjak aku masuk KTT ni. ye lah, sebelum ni aku belajar kat sekolah yang penuh dengan orang melayu yang beragama islam. semua nya sama. tapi, kat sini, aku mula belajar untuk berkongsi dengan bangsa lain. belajar untuk tolerate dengan mereka. mula-mula, agak janggal juga lah sebab tak biasa bergaul dengan bangsa lain. tapi lepas, dah kenal, mereka jauh lebih baik dari apa yang aku expected.


kat KTT ni la aku belajar mengenali culture lain. aku dah mula pakai baju punjab suit masa deepavali dan berjaya mempengaruhi ezza dan nisa untuk sama-sama join aku pakai punjab suit ni.. nak tengok gamba..? meh r tengok ni..

kami bertiga melayu yang pakai, and all boys pun kami paksa suruh pergi cari baju kurta tuh.. nasib baik diaorang sangat sporting. tengok lah..

that day, aku first time pakai punjab suit ( plis note eh, punjab suit tuh aku beli sendiri kat kl sentral tau!) and that day also ma first day hang out dengan ma indian friends kat kolej.. selalu nya, kitaorang hi hi bye bye je.. tapi, sebab semangat nak tayang punjab suit hari tuh, aku pergi lepak lunch dengan gebby dan kawan2 nya.. owh~ baru tau. budak2 indian ni baik gak rupanya.. tak pernah hangout lagi sebelum ni, so tak tau.
hihi.. sangat best la hari tuh. memang rugilah mereka yang tak dapat peluang berseronok macam ni. kalau PM kita sibuk nak mencari contoh terbaik 1Malaysia.. i give him THIS!
.nanti raya cina ma0 pakai cheongsam pulak ah.. kih3x.

No comments:

Post a Comment

comment..please?