Sunday, November 8, 2009

erm.. karipap anyone?



waa~ sudah lama x ber'blogging'! saya rindukan encik blog saya.


exam is getting nearer. but it's not an excuse for us to not have fun now.. haha~ maybe because i was sick of studying, i suddenly come out wif this brilliant idea in class



"jom kita buat karipap nak?"

haz reply, "jom2!! da lama x kelim karipap. rindula..(kata2 orang terer mmg macam ni)"

ib,sayy dan nisa "nak juin2x!"

so, kami pakat ramai2 decide nak buat karipap tu hari khamis. thanx GOD! khamis tuh, sume kelas cancel. ada satu kelas je yang ada pagi tuh. so, tengahari samapai ke petang, kami sangat free~ yeay!



bahan2 kami share semuanya. tepung aku sponsor sebab kat rumah pun memang ada banyak lagi. bawang2 kami rembat dari rumah sayy dan rumah ezza. kentang, ib dan haz yang beli di cafe melayu. pakcik tu sangat baik dat day. dia bagi diskaun pada kami..hehe~ tenkiu yerh pakcik! laen kali saya shopping lunch saya di cafe pakcik.. hehe~


sebab aku paling terer masak antara mereka2 (ayat poyo!) , saya ditugaskan masak inti karipap.
hehe..


u wanna da recipe?
meh saya bagi. hahaha~ mula2, panaskan minyak. lepas tu, masukkan bawang putih dan merah yang dah dipotong dadu + halia yang dihentak dengan belakang pisau. bila sudah naik bau, masukkan serbuk kari. masukkan kentang yang dah dipotong cube dengan air. ( jangan letak banyak sangat air. or else, lambat nak tunggu kari tu kering) after dat, letak garam dan bahan perasa secukup rasa. tunggu sampai kentang empuk n kari tu kering. tadaaa~


ok. inti da cantik. it's time to kelim karipap!!! ingin saya tekankan di sini yerh, haz sangat hebat. sayy,nisa,ezza dan ib bukan tandingan beliau. apatah lagi shana,sean dan amy. tengok je la artwork mereka...
dis is shana's. saya xtau nak cakap apa. mayb karipap di Sabah begitu. haha~ jahat sungguh. biarlah. dia first timer.



ni yang cantik ni la haz punya...



ni ib punya keje. terserlah kecacatan karipap di situ.




ini sayy


ni ezza. langsung x nampak kelim itu..
haha~ dat's a few photo dat we take dat day. there's amy, nisa n sean as well. but x sempat la nak capture their pic cuz i was so buzy goreng the karipap.. it's so much fun. n da karipap also taste so nice. :)
next tyme, saya nak ajar mereka buat ketupat pulak. nak blaja x?

blogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

comment..please?