Wednesday, January 13, 2010

owh.. please~!!!


nampaknya, saya manulis lagi. mintak2 kamu semua tidak boring baca blog saya nih.. hahaha~
blogger-emoticon.blogspot.com

lately, ada kes tergempar tentang penggunaan perkataan Allah bg non-muslim
saya bukanlah orang yang banyak sangat ilmu untuk membincangkan perkara ni
saya juga tidaklah menyokong mahupun menentang sesiapa sahaja
saya belum cukup matang berfikir lagi.
setiap perkara ada pro and cons
macam tu juga lah isu ni.
oke, saya x mau cerita panjang lebar tentang pros and cons nyer..
cukuplah kita semua berfikir dengan akal waras kita ni,oke?

tapi, buat masa sekarang ni,
saya berserah kepada Allah
saya percaya. perkara berlaku atas izin-NYA
kita kena percaya pada qada' dan qadar-NYA
dan sesuatu yang berlaku itu sentiasa ada hikmah nya..
cuma, kadang-kadang tak tercapai dek akal kita yang ibarat sebesar zarah ni
beegitu lah jua dengan apa yang berlaku berkenaan isu ini
tapi, saya percaya
mahkamah tidak akan membenarkan penggunaan perkataan ALLAH kepada non-muslim tanpa izin ALLAH
semua ni berlaku dengan izin-NYA
tu yang saya pegang ketika ini
titik.

tapi, tindakan membakar gereja tu sangat salah sama sekali
betapa terkutuk nya manusia yang memusnahkan tempat ibadat orang lain sedangkan perkara itu ditegah dalam agama
malah Islam tidak menekankan keganasan, sebaliknya perundingan.. bukan begitu kah?
malulah anda dengan ALLAH dan juga RASULLAH


***************


lately, saya injured.
tengs kepada kawan-kawan saya yang beragama kristian yang sudi mendoakan saya supaya cepat sembuh
walaupun kita berlainan agama
dan muncul pula isu2 begini
kamu semua masih sudi doakan saya. tengs2x!!!
x lupa juga kepada rakan2 yang lain
yang mengambil berat dan sentiasa doakan kesembuhan saya
tengs2!!!
semoga ALLAH merahmati kamu semua.
amin~

2 comments:

  1. there are two possibilities.
    org yg bom tu mungkin.
    1.org muslim yg tak setuju ngn keputusan mahkamah.
    2. org bukan muslim yg saje mgambil peluang utk membuat org ramai pk yg org islam yg buat sekaligus memberi pondgn buruk tts islam.

    ish3.

    ReplyDelete

comment..please?